Sprężarki śrubowe ESD do zastosowań morskich wkraczają na pokład

Gdy na statku potrzeba sprężonego powietrza, a brakuje miejsca, z pomocą przychodzi nowa sprężarka śrubowa ESD. Jest to urządzenie dostosowane do wymagań morskich. Ma szerokość zaledwie jednego metra i zajmuje łączną powierzchnię 3,52 m². Oznacza to, że jest znacznie mniejsza niż tradycyjne sprężarki śrubowe tej klasy wydajności. Dodatkowo jest przy tym niezawodna, wydajna i efektywna energetycznie.

Model ESD do zastosowań morskich firmy KAESER KOMPRESSOREN
ESD to kompaktowa sprężarka śrubowa do zastosowań morskich. Można ją postawić niemal wszędzie, a przy tym jest niezawodna i wydajna.

Charakterystyka sprężarek śrubowych do zastosowań morskich

Sprężarki morskie są dostępne o mocy napędowej 200, 250 i 315 kW. Charakteryzują się wydajnością od 23,3 (1398 m³/h) do 49,4 m³/min (2964 m³/h). Zostały one zaprojektowane dla ciśnienia o wartości od 8 do 14 bar. Dzięki temu doskonale nadają się do najróżniejszych zastosowań, takich jak np. produkcja azotu. Oczywiście te sprężarki okrętowe są certyfikowane zgodnie z wymogami morskich towarzystw klasyfikacyjnych.

Energooszczędne sprężarki na statek

Ze względu na rosnące koszty energii efektywna eksploatacja sprężarek śrubowych ma coraz większe znaczenie. Sprężarki morskie ESD zawdzięczają swoją dużą ekonomiczność i energooszczędność przemyślanemu projektowi technicznemu.

Oszczędzają one energię na cztery sposoby. Po pierwsze wirniki śrubowe w bloku sprężarki morskiej wyposażone są w zmodernizowany, technicznie optymalizowany pod względem przepływów profil SIGMA. Po drugie sprężarki śrubowe są napędzane silnikami IE3 „Premium Efficiency”, tzn. silnikami znanymi z bardzo wysokiego współczynnika sprawności. Po trzecie występuje energooszczędny napęd 1:1 bez strat przesyłowych na przekładni lub napędzie pasowym. A po czwarte wewnętrzny system sterowania SIGMA CONTROL 2, którego bazą jest komputer przemysłowy, posiada pięć wstępnie zaprogramowanych wariantów sterowania. System umożliwia optymalne dopasowanie wydajności sprężarki śrubowej do zużycia sprężonego powietrza, co dodatkowo obniża zużycie energii. Posiada on również certyfikację morską.

Stabilna rama zapewnia sprężarkom na statku bezpieczne zamocowanie – można ją przykręcić lub przyspawać do pokładu.

Przemyślane rozmieszczenie podzespołów umożliwia konserwację sprężarek na statku z jednej strony. Umożliwia to ustawienie sprężarki śrubowej ESD również wzdłuż burty lub grodzi.

Standardowo sprężarki morskie wyposażone są w separator cyklonowy. Kondensat jest bezpiecznie i sprawnie odseparowywany. Dodatkowo jest on automatycznie odprowadzany bez strat energii przez automatyczny spust kondensatu ECO-DRAIN. Przewody sprężonego powietrza separatora cyklonowego są wykonane ze stali nierdzewnej, co gwarantuje ich odporność na korozję.

W sprężarkach śrubowych chłodne i osuszone sprężone powietrze zapewnia wysokowydajny system chłodzenia ze zintegrowanym separatorem cyklonowym firmy KAESER KOMPRESSOREN. Seryjnie system jest przeznaczony do wody obiegowej (wody słodkiej). Jednak do wyboru jest również system chłodzenia wodą morską.

 

09. 04. 24 , Przedruk dozwolony - prosimy o przesłanie kopii

Pliki do pobrania z artykułu
Model ESD do zastosowań morskich firmy KAESER KOMPRESSOREN

ESD to kompaktowa sprężarka śrubowa do zastosowań morskich. Można ją postawić niemal wszędzie, a przy tym jest niezawodna i wydajna.

Pobierz zdjęcie 1 (JPG, 987 KB)